novi banner gore

Podržite nas!

unnamed

Imamo 63 gostiju i nema članova online

Teatrološka tribina ''Suvremeni ples i duhovnost''

 

Na teatrološkoj tribini Dramskog studija Ilirik u Splitu, 08. listopada 2012., u 19.30 sati u Nadbiskupskom sjemeništu publici se predstavila plesna umjetnica Senka Baruška na tribini ''Suvremeni ples i duhovnost'' koju su organizirali Dramski studio Ilirik i Hrvatska udruga Benedikt. Senka Baruška jedna je od onih rijetkih umjetnica suvremenog plesa koja dugi niz godina propitkuje odnos umjetnosti i duhovnosti. ''Za mene drugog puta nema'' – istaknula je. Potaknuta nagovorom kardinala Josipa Bozanića na seminaru ''Nova evangelizacija i umjetnost'' povodom nadolazeće Godine vjere ''da su umjetnici ljudi od kojih se očekuje da otvore prostore ljepote koja spašava svijet'', Senka je naglasila da je ''prijeko potrebno umrežavanje umjetnika katolika''. To je praksa koja postoji u mnogim zemljama. ''Ako mogu postojati židovska, muslimanska i gay kazališta, ne vidim razloga zašto u katoličkoj zemlji kao što je Hrvatska nema predstava i kazališta po kršćanskim vrijednostima. To je apsurdno.'' Svjesna da je taj put težak i trnovit Senka je istaknula da pravi umjetnik nikad zbog krize ili neprihvaćenosti ne smije odustati od svojih ideja ili ih proglasiti utopijom. Pluralizam ne smije biti izgovor za neko novo jednoumlje. O tome svjedoči i njezin happening (konceptualna improvizacija) ''Ubojstvo umjetnika'' kojeg je dan ranije izvela na splitskoj Rivi kako bi ukazala na katastrofalan odnos politike i društva prema umjetnosti. Pod izgovorom recesije guše se mnoge ideje i projekti. Ne postoji selekcija projekata po kvaliteti nego po podobnosti. Namjerno se financiraju veliki projekti kako bi se potisnulo i izguralo tržišno manje zanimljive sadržaje ili sadržaje koji proturječe vrijednostima na kojima se temelji potrošačko društvo i ideologija neoliberalnog kapitalizma. U tom smislu duhovno kazalište danas predstavlja neku vrstu avangardne umjetnosti, odnosno one umjetnosti koja se suprotstavlja potrošačkoj mainstream kulturi.

Na početku susreta publika je mogla uživati u Senkinoj koreografiji iz predstave ''Sedam'' koja simbolizira put obraćenja i uzdizanja duše k Bogu, a zatim u video projekciji predstave ''Hvala ti'' u kojoj istražuje odnos duše prema Milosti.