''Stoga budni budite i u svako doba molite da uzmognete umaći svemu tomu što se ima zbiti i stati pred Sina Čovječjega."  Lk 21,35

U životu im je najvažnije biti slavan

 U životu im je najvažnije biti slavan
Jelena Likić/ Izvori: Livescience.com, Klinfo.hr 
Prema mnogima, u životu je najvažnije biti dobra i ljubazna osoba, voljeti sebe i druge, zanimati se i brinuti za svijet oko sebe. No to nije ono što televizija uči našu djecu. Kad bi se svijet mjerio standardima TV serijala za djecu, danas je ipak važnije biti slavan, popularan i bogat. Zaključci su to istraživanja Sveučilišta u Kaliforniji koje je osim navedenoga, otkrilo i da djeca smatraju kako nije važno je li netko slavan zbog svoje dobrote, već je bitan sam pojam slave.
 
Znanstvenici sa Sveučilišta u Kaliforniji proučavali su vrijednosti koje su se na televiziji promicale nekada i uspoređivali ih s vrijednostima koje se djeci predstavljaju danas. Poslužili su se najpopularnijim američkim serijama iz 60-ih (npr. "The Andy Griffith Show" i "The Lucy Show"), 70-ih (npr. "Laverne & Shirley" i "Happy Days") i 90-ih godina te današnjim hitovima poput "Hannah Montane" i "Američkog Idola". Konkretno, pratili su dva serijala po desetljeću i vrijednosti koje su oni promicali kod djece starosti od 9 do 11 godina u razdoblju od 1967. do 2007. godine.

U studijama se ocjenjivalo ukupno 16 vrijednosti, a neke od njih su: osjećaj za zajednicu, duhovnost, tradicija, popularnost itd. Rezultati su pokazali da starije serije većinom veličaju dobročinstvo, samoprihvaćanje, zajednicu i tradiciju, dok suvremene serije u prvi plan i kao najveću vrijednost stavljaju slavu.
Top 5 vrijednosti koje se promiču u proučavanim suvremenim serijama za djecu i mlade su:1. Slava2. Uspjeh/postignuće3. Popularnost4. Imidž5. Financijski uspjeh
"Rast slave kao vrijednosti u televizijskom programu možda je odraz porasta samoljublja u našoj kulturi općenito", kazala je autorica istraživanja Patricia M. Greenfield, profesorica psihologije pri Sveučilištu u Kaliforniji. "Popularne televizijske serije dio su okoline koja izaziva pojačano samoljublje, pa ujedno reflektiraju kulturu u kojoj živimo".
Još prije samo 16 godina, točnije 1995. godine, top vrijednosti u televizijskim emisijama za djecu bile su: osjećaj za zajednicu, ljubaznost i pomaganje drugima, imidž, tradicija i samoprihvaćanje. U 2007. dobročinstvo i dobrota pali su na 12. mjesto, dok je financijski uspjeh, primjerice, s 12. mjesta 1997. godine, porastao na 5. mjesto u 2007. godini.
Najmanje zastupljene vrijednosti 2007. godine bile su: duhovnost i tradicija.
Vrijednosti u emisijama tijekom istraživanja ocjenjivalo je 60 osoba od 18 do 58 godina. Najveća promjena u vrijednostima prikazanim na televiziji dogodila se između 1997. i 2007. godine, a glavna autorica studije Yalda T. Uhls smatra da je to zbog pojave YouTubea, Facebooka i Twittera, čiju popularnost prate i novi znanstveni dokazi o porastu narcisoidnosti i padu empatičnosti među studentima američkih sveučilišta, o čemu smo ranije pisali na portalu Biologija.com.hr u člancima Empatija mladih u opadanju i Postajemo li sve manje empatični?.
Studija je objavljena u srpanjskom izdanju časopisa Cyberpsychology: Journal of Psychosocial Research on Cyberspace.